Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10316/100764
Title: Avaliação das Ações de Formação no Âmbito do Projeto Formar Mais
Other Titles: Evaluation of the training actions in the scope of the "Formar Mais" project
Authors: Santos, Ana Filipa dos
Orientador: Augusto, Mário António Gomes
Keywords: Certified Modular Training; Training Evaluation; Lifelong Learning; e-Learning Training; Adult Education and Training; Formação Modular Certificada; Avaliação da Formação; Aprendizagem ao Longo da Vida; Formação em regime e-Learning; Educação e Formação de Adultos
Issue Date: 30-Nov-2021
Serial title, monograph or event: Avaliação das Ações de Formação no Âmbito do Projeto Formar Mais
Place of publication or event: CH Business Consulting
Abstract: This internship report is the result of the internship developed at CH Business Consulting, in the area of Project Management and Consulting, as part of the Master in Management at the Faculty of Economics, University of Coimbra. Its main objective was to carry out an evaluation of the training activities developed under the project Formar Mais, as well as to identify the main reasons for the trainees' attendance. It was also intended to identify the most effective means for the dissemination of the training offer in force as well as the areas of greatest interest to the trainees. In an initial phase, a contextualization was made regarding Adult Education and Training, as well as the certified modular courses and the training cycles implemented by the organizations. Given the pandemic period that is currently happening, the main advantages and disadvantages associated with e-Learning training were also analyzed, as well as the role that the trainer plays in it. Finally, and focusing on the central theme of the study, training evaluation models advocated by some authors were presented as well as the impacts of attending courses by organizations in different fields of study on the participants.In order to achieve the objectives previously stated, a survey was sent to trainees to collect their opinion regarding their participation in the actions carried out within the project. It is important to emphasize that the answers obtained in the survey served as a complement to the study carried out, and were essential for its development.
O presente relatório de estágio é fruto do estágio desenvolvido na CH Business Consulting, na área de Gestão de Projetos e Consultadoria, no âmbito do Mestrado em Gestão da Faculdade de Economia da Universidade de Coimbra. O mesmo, teve como principal objetivo realizar uma avaliação das ações de formação desenvolvidas no âmbito do projeto Formar Mais, assim como identificar os principais motivos de frequência dos formandos nas mesmas. Pretendeu-se também identificar qual o meio mais eficaz para a divulgação da oferta formativa em vigor assim como as áreas de maior interesse para os formandos. Numa fase inicial, foi realizada uma contextualização relativamente à Educação e Formação de Adultos, assim como às formações modulares certificadas e aos ciclos formativos implementados pelas organizações. Dado o período de pandemia que atualmente se atravessa, foram também analisadas as principais vantagens e desvantagens associadas à formação em regime e-Learning, assim como o papel de destaque que o formador desempenha nesse mesmo regime. Para finalizar, e focando no tema central do estudo, foram apresentados modelos de avaliação da formação defendidos por alguns autores e foram avaliados os impactos nos participantes provenientes da frequência em formações.Tendo em vista o alcance dos objetivos anteriormente enunciados, foi enviado aos formandos um inquérito para se recolher a sua opinião relativamente à sua participação nas ações decorridas no âmbito do projeto. Importa reforçar que as respostas obtidas no mesmo serviram de complemento ao estudo realizado, tendo sido fundamentais para o desenvolvimento do mesmo.
Description: Relatório de Estágio do Mestrado em Gestão apresentado à Faculdade de Economia
URI: http://hdl.handle.net/10316/100764
Rights: openAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat
RELATORIO_ANA_SANTOS_2016251399.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons