Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/100665
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dc.contributor.advisorCoelho, Arnaldo Fernandes Matos-
dc.contributor.authorJin, Wei Yong-
dc.date.accessioned2022-07-07T22:01:48Z-
dc.date.available2022-07-07T22:01:48Z-
dc.date.issued2021-07-27-
dc.date.submitted2022-07-07-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316/100665-
dc.descriptionDissertação de Mestrado em Marketing apresentada à Faculdade de Economiapt
dc.description.abstractThis study aims to examine the effect of social network marketing on the brand image and customer repurchase intention and word of mouth in the retail industry. In view of the increasing development of social media and the endless emergence of "We media" in today's society, People's daily life has been closely connected with social networks. Therefore, from the perspective of enterprises, it is crucial to explore the impact of social network market on consumers. Only by exploring how social networks influence consumer behavior can companies make more use of social networks to expand the market, attract consumers and thus increase profits.Through searching and reading a large number of literatures on social network, relevant variables can be determined, indicators corresponding to each variable can be found from literatures, and theoretical models can be built, then put forward theoretical hypotheses. Finally, by designing a questionnaire, publishing it on social media, collecting surveyors' feedback, sorting out and analyzing the data obtained from the survey, and entering all the data into statistical software, analyzes using both IBM SPSS and IBM SPSS AMOS. And finally come to the conclusion. Research results show that the social network market have obvious relationship with brand image and customer repurchase intention and word of mouth, social media for a significant positive influence on brand image, the characteristics of Trendiness and Entertainment of social media have a positive impact on consumers' brand image. Social network services have positive influence on brand image, the characteristics of Informativeness and Interactivity of social network services have a positive impact on consumers' brand image. In addition, the social network of celebrity endorsement on brand image also has positive correlation, the characteristics of Imitation Behavior and Attractiveness of celebrity endorsements on social networks have a positive impact on consumers' brand image. The brand image also has positive correlation with customer repurchase intention and word of mouth.pt
dc.description.abstractEste estudo visa examinar o Efeito do marketing Da rede social Na Imagem Da Marca e intenção de recompra do cliente e Palavra de Boca Na indústria de varejo.Tendo EM conta o Desenvolvimento crescente Das mídias sociais e o surgimento SEM FIM de "Nós media" Na Sociedade de hoje, a vida quotidiana Das pessoas TEM estado estreitamente ligada às REDEs sociais.Por conseguinte, do Ponto de Vista Das empresas, é crucial explorar o Impacto do Mercado Da rede social NOS consumidores.Apenas explorando Como as REDEs sociais influenciam o Comportamento do consumidor as empresas podem fazer Mais USO de REDEs sociais para expandir o mercado, atrair consumidores e, assim, aumentar OS lucros. Através Da Busca e leitura de um Grande número de literaturas Na rede social, variáveis relevantes podem ser determinadas,Indicadores correspondentes a cadA variável podem ser encontrados a partir de literaturas, e modelos teóricos podem ser construídos, EM seguida, apresentar hipóteses teóricas.Finalmente, através Da concepção de um questionário, publicá-lo EM mídias sociais, coletar o feedback DOS agrimensores, ordenar e analisar OS dados obtidos a partir do inquérito, e inserir todos OS dados EM software estatístico, Analisa usando tanto IBM SPSS Como IBM SPSS AMOS.E finalmente chegar à conclusão.Os resultados Da pesquisa mostram que o Mercado Da rede social TEM UMA relação óbvia com a Imagem Da Marca e a intenção de recompra do cliente e a Palavra de boca, mídia social para UMA influência positiva significativa Na Imagem Da marca, as características de Trendiness e Entertainment Da mídia social têm um Impacto positivo Na Imagem de Marca DOS consumidores.Os serviços de rede social têm UMA influência positiva Na Imagem Da marca, as características Da Informatividade e Interatividade DOS serviços de rede social têm um Impacto positivo Na Imagem de Marca DOS consumidores.Além disso, a rede social de averbamento de Celebridades Na Imagem de Marca também TEM correlação positiva, as características do Comportamento de imitação e atratividade de averbamentos de Celebridades EM REDEs sociais têm um Impacto positivo Na Imagem de Marca DOS consumidores.A Imagem Da Marca também TEM correlação positiva com a intenção de recompra do cliente e Palavra de boca.pt
dc.language.isoengpt
dc.rightsopenAccesspt
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt
dc.subjectComercialização Da rede socialpt
dc.subjectMídia socialpt
dc.subjectServiço de redept
dc.subjectContratos de Celebridadespt
dc.subjectImagem Da Marcapt
dc.subjectsocial network marketingpt
dc.subjectsocial mediapt
dc.subjectsocail network servicept
dc.subjectcelebrity endorsementspt
dc.subjectbrand imagept
dc.titleRelationship between Social Network Marketing and Brand Image and Customer Repurchase Intention and WOM in Retail Industrypt
dc.typemasterThesispt
degois.publication.locationUniversidade de Coimbrapt
degois.publication.titleRelationship between Social Network Marketing and Brand Image and Customer Repurchase Intention and WOM in Retail Industryeng
dc.peerreviewedyes-
dc.date.embargo2021-07-27*
dc.identifier.tid203033353pt
thesis.degree.disciplineMarketing-
thesis.degree.level1-
thesis.degree.nameMestrado em Marketingpt
uc.degree.grantorUnitFaculdade de Economia-
uc.rechabilitacaoestrangeiranopt
uc.degree.grantorID0500-
uc.contributor.authorJIN, WEI YONG::0000-0001-6593-7070-
uc.degree.classification16-
uc.date.periodoEmbargo0pt
uc.degree.presidentejuriGonçalves, Paulo Miguel Marques Gama-
uc.degree.elementojuriCoelho, Arnaldo Fernandes Matos-
uc.degree.elementojuriCoelho, Filipe Jorge Fernandes-
uc.contributor.advisorCoelho, Arnaldo Fernandes Matos-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypemasterThesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCom Texto completo-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado
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