Reis, Carlos Sousa

Loading... 2 0 20 0 false
 
Credit Name
Reis, Carlos Sousa
 
Name
Reis, Carlos Sousa
 
Variants
Reis, Carlos Sousa
 
 
 
Ciência ID
 
Status
UC Researcher
Biography
Carlos Francisco de Sousa Reis. Concluiu Doutoramento em Ciências da Educação pela Universidade de Coimbra em 2008. É Professor Coordenador no Instituto Politécnico da Guarda. Recebeu 1 prémio e/ou homenagem.
Loading... 3 0 20 0 false

Publications

Refined By:
Fulltext:  Com Texto completo

Results 1-45 of 45 (Search time: 0.091 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess
120141st Cycle of Basic Education Teachers and their Engagement in Science and TechnologyCosta, António ; Ferreira, Maria Eduarda ; Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Salgado, José Miguel articleopenAccess
22014Alternative ways of adressing Philosophy For ChildrenReis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores articleopenAccess
321-Dec-2020Cursos e percursos do ensino profissional: sucesso no processo formativo e empregabilidade.Pires, Maria Armanda Fonseca GonçalvesmasterThesisembargoedAccess
42014Desafios metamodernos da Filosofia da EducaçãoReis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores articleopenAccess
52013Didatizar o processo de ensino e aprendizagem da filosofia da educação.Reis, Carlos Francisco de Sousa articleopenAccess
6Oct-2016Um diploma do ensino superior ainda valerá a pena?Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores ; Fonseca, António Castro ; Oliveira, Marta articleopenAccess
72013Dos desafios im/possíveis da Pós-modernidade à reconstrução dos referenciais educacionaisReis, Carlos Francisco de Sousa bookPartopenAccess
82013Education sciences: Towards a theoretical rebirth beyond reductionismsFormosinho, Maria das Dores ; Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Jesus, Paulo Renato articleopenAccess
92021El uso de las TIC digitales por parte del personal docente y su adecuación a los modelos vigentesReis, Carlos Sousa ; Ortega-Navas, María Del Carmen; Flores-Tena, María JoséarticleopenAccess
10Sep-2016Emancipatory and Critical Language Education: A Plea for Translingual Possible Selves and WorldsFormosinho, Maria das Dores ; Jesus, Paulo Renato ; Reis, Carlos Francisco de Sousa articleopenAccess
112014Entrepreneurship education and problem based learningReis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores articleopenAccess
122015Entrepreneurship education. Insights on current challenges - EditorialReis, Carlos Francisco de Sousa articleopenAccess
1311-Oct-2017A Escola de Hotelaria e Turismo de Coimbra – uma instituição com almaMarques, Bruna Salomé Nascimento masterThesisopenAccess
1418-Oct-2018Escola de Hotelaria e Turismo de Coimbra: Formar dinamicamente para a hospitalidadeGodinho, Vanessa Sofia dos Santos masterThesisopenAccess
1526-Feb-2021Experiência de estágio curricular no Estabelecimento Prisional de Coimbra: a realidade prisional e perspetivas de vida futura dos reclusosAraújo, Ana Margarida da SilvamasterThesisopenAccess
162020Grounding Education Philosophically: An Essay on Behalf of Human HappinessReis, Carlos Sousa ; Formosinho, Maria articleopenAccess
172013Higher Education in Portugal: From expansion to quality assessmentReis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores ; Lobo, Cristina Costa articleopenAccess
182014Higher Education in Portugal: From expansion to quality assessmentReis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores ; Lobo, Cristina Costa articleopenAccess
192013La reconstrucción metamoderna de la Razón Pedagógica – Revisitando o Bildung.Reis, Carlos Francisco de Sousa articleopenAccess
2020-Dec-2019O Modelo Múltiplas Perspetivas aplicado ao ensino da Ética: um estudo no ensino secundárioGonçalves, Ana Cristina de Almeida Martins FernandesdoctoralThesisopenAccess
2125-Sep-2018O Moinho de Cernache: uma Junta de Freguesia aberta a todosVicente, Ana Rita da Silva masterThesisopenAccess
222013On learning and teachingReis, Carlos Francisco de Sousa articleopenAccess
23Jul-2016Ontological conversion: The place of self-knowledge, the contemplative tradition and contemporary mindfulness in educationReis, Carlos Francisco de Sousa ; Oliveira, Albertina Lima articleopenAccess
242017"Outdoor learning": A escola e o mundo que a rodeiaReis, Carlos Francisco de Sousa articleopenAccess
252014O papel das TIC no contexto do Ensino BasicoRavasco, Carla ; Brigas, Carlos ; Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Fonseca, Cecília ; Mateus, Joaquim ; Cordeiro, U. articleopenAccess
262013O privado e o público numa sociedade mediáticaReis, Carlos Francisco de Sousa articleopenAccess
272015Private and public spheres in hypermediatic and consumeristic societiesReis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores articleopenAccess
2830-Jul-2018Projeto Educativo de Apoio à Reinserção de Sem-abrigoMelo, Ana Filipa Moreira masterThesisopenAccess
2920-Jul-2018O que a vida nos ensina: Valorizar o processo de Reconhecimento, Validação e Certificação de CompetênciasFerreira, Viviana da Silva masterThesisopenAccess
3028-Feb-2018“Quem somos, para onde vamos” O Estabelecimento de Reclusão de CoimbraTejo, Rui Paulo dos Santos masterThesisopenAccess
3114-Oct-2019Recados para a vida: passo a passo para o desenvolvimentoSoares, Ana Sofia PeixotomasterThesisopenAccess
322016Reciclar recordações com as ciências: Percursos de aprendizagem em contexto de Jardim de InfânciaFerreira, Maria Eduarda ; Cepa, Carla ; Tracana, Rosa ; Reis, Carlos Francisco de Sousa articleopenAccess
339-Jul-2018“Reestruturação do Plano Educativo Municipal da Câmara Municipal de Condeixa-a-Nova – Projetando hoje, concretizando amanhã”Simões, Liliana Filipa Rodrigues masterThesisopenAccess
342015Rescuing the ghost from the machine: towards responsive education and beyond explanatory machinery systemsReis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores ; Jesus, Paulo Renato articleopenAccess
352014Revisiting the foundations of constructivism: the ethical and theological groundwork of Piaget’s early psychopedagogical thoughtFormosinho, Maria das Dores ; Day, James M. ; Jesus, Paulo Renato ; Reis, Carlos Francisco de Sousa articleopenAccess
362014Science legitimacy and the postmodern condition of knowledgeFormosinho, Maria das Dores ; Formosinho, Sebastião ; Reis, Carlos Francisco de Sousa articleopenAccess
37Jul-2016Social and civic benefits of higher educationReis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores ; Oliveira, Marta ; Fonseca, António Castro articleopenAccess
382014Student's attittudes as a constraint factor of teacher's creativity towards inclusive settingsPotměšil, Miloň ; Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Kunhartová, Monika ; Hanáková, Adéla articleopenAccess
392021Study on the relationship between active ageing activities and the degree of satisfaction in older adults during Covid-19 (Estudio sobre la relación entre las actividades de envejecimiento activo y el grado de satisfacción en los adultos mayores durante eReis, Carlos Sousa ; Flores Tena, María JoséarticleopenAccess
402021A TELEOLOGIA EDUCACIONAL COMO FOCO CRÍTICO DA DESCONSTRUÇÃO PÓS-MODERNAReis, Carlos Sousa ; Formosinho, Maria bookPartopenAccess
412017The end of democracy and the modes of resistance in education.Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Dores ; Dujo, Ángel García del articleopenAccess
422015The progression model for initial teacher education and how to foster creativity in the classroomReis, Carlos Francisco de Sousa ; Paiva, Teresa ; Tracana, Rosa bookPartopenAccess
4318-Oct-2015The Special One: fenomenologia do herói desportivoReis, Carlos article; publishedVersionopenAccess
442013Transfigurações educacionais da dinâmica globalizadoraReis, Carlos Francisco de Sousa bookPartopenAccess
452015Virtualidades das actividades de outdoor learning: Uma intervenção pedagógico-didática no ensino primárioReis, Carlos Francisco de Sousa ; Conceição, Maria ; Ferreira, Maria Eduarda bookPartopenAccess