Loading... 2 0 20 0 false
 
Credit Name
Torres, Pedro
 
Name
Torres, Pedro
 
Variants
Torres, Pedro Marcelo Amado Garcia da Rocha
 
 
Email
pedro.torres@uc.pt
 
 
Scopus Author ID
 
Status
UC Researcher
Biography
Pedro Torres holds a PhD in Business Administration (Strategy) from the University of Coimbra, obtained in 2012, and a MBA from Católica-Lisbon University. He is currently Professor and Coordinator of the MBA for Executives at the School of Economics University of Coimbra (FEUC). He teaches Marketing and Strategy in several courses. He is a Research Member at the Centre for Business and Economics Research (CeBER). His research has been presented at international conferences and has been published in peer-reviewed international journals, such as the Journal of Business Research and Marketing Intelligence & Planning. His research pipeline includes topics, like digital marketing, entrepreneurship and innovation. He is also Member of the Board of APEU, where he coordinates several activities of knowledge transfer from FEUC to the society, including the Post-Graduation in Digital Marketing.
Loading... 3 0 20 0 false

Publications

Refined By:
Date Issued:  [2010 TO 2019]

Results 1-33 of 33 (Search time: 1.122 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess
17-Mar-2012Análise e avaliação de projectos de investimento : um caso de estudo aplicado a indústria hoteleiraOliveira, Patrícia da Conceição Silva masterThesisopenAccess
230-Sep-2019Antecedentes das intenções de churn no setor das telecomunicações fixas em PortugalCorreia, Édi Gonçalo Coutinho da SilvamasterThesisopenAccess
322-Sep-2018Antecedentes do brand love nas redes sociais.Stefuryn, Maryana masterThesisopenAccess
422-Feb-2019Antecedents and outcomes of attitude towards digital influencer endorsement: an exploratory studyMatos, Marta Sofia Salgado de masterThesisopenAccess
52019Antecedents and outcomes of digital influencer endorsement: An exploratory studyTorres, Pedro ; Augusto, Mário ; Matos, MartaarticleopenAccess
610-Oct-2013Avaliação do impacto do programa formação PMEFigueiredo, Ana Rita Simões masterThesisopenAccess
7Sep-2019Building customers’ resilience to negative information in the airline industryAugusto, Mário; Godinho, Pedro ; Torres, Pedro articleembargoedAccess
8Aug-2019Building resilience to negative information and increasing purchase intentions in a digital environmentTorres, Pedro ; Augusto, MárioarticleembargoedAccess
927-Feb-2015Como tornar os procedimentos conhecidos por quem tem que os aplicarCosta, Daniel Homem Ferreira Marques da masterThesisopenAccess
1029-Sep-2015Comunicação direta mobile : um caso de estudo numa empresa de retalhoCunha, Sara Margarida Moreira da masterThesisembargoedAccess
1115-Jul-2016Design thinking : desenvolvimento de uma App no retalho alimentarCordeiro, Patrícia Raquel Jacob masterThesisopenAccess
1230-Sep-2019O efeito das redes sociais das câmaras municipais na criação de confiança no cidadão.Rodrigues, Tatiana Filipa Paiva ValdáguamasterThesisopenAccess
1326-Sep-2013Estratégia de marketing digital : o caso do serviço Ez-Desk da Ez-TeamVaz, Nadine Sofia Rodrigues masterThesisopenAccess
1431-May-2012Estratégias de E-Commerce e o seu Impacto na Performance Empresarial: uma Abordagem pelo Processo de Criação de ValorTorres, Pedro Marcelo Amado Garcia da Rocha doctoralThesisopenAccess
1524-Sep-2019From Coopetition to Collusion: The Challenge of Hub and Spoke CartelsCardoso, Daniela MotamasterThesisopenAccess
1619-Sep-2018Global Sourcing: Fonte de Vantagem Competitiva face à GlobalizaçãoCarecho, André Filipe Monteiro masterThesisopenAccess
1724-Feb-2017O impacto da confiança e das online reviews na intenção de compra do consumidorTorres, Joana dos Santos masterThesisopenAccess
1829-Sep-2016O impacto do word-of-mouth eletrónico na lealdade à marcaPereira, Alexandre Miguel Gamelas masterThesisopenAccess
1929-Sep-2016A importância do marketing digital nas Organizações Não-Governamentais : o caso APAVTomé, Ricardo André Ramos masterThesisopenAccess
2030-Sep-2019A Influência do design e do merchandise na lealdade do consumidor à lojaSilva, Ana Rita Caldeira damasterThesisopenAccess
2118-Sep-2015A inovação e o sistema de incentivos para a prosperidade das organizações e dos paísesRegadas, Ana Sofia Caceiro masterThesisopenAccess
2218-Oct-2013Motivação e satisfação dos colaboradores : o caso do Grupo SomitelBarracho, Liliana Patrícia Pereira masterThesisopenAccess
2328-Nov-2019Opportunity entrepreneurship, oil rents and control of corruptionTorres, Pedro ; Godinho, Pedro articleopenAccess
2418-Sep-2014Património da humanidade e indústrias criativas : o caso da Associação RUASEsteves, Patrícia João Gomes masterThesisopenAccess
2515-Sep-2015Plano de marketing digital para uma marca diversificadaAbrantes, Natacha Fonseca masterThesisopenAccess
2612-Jul-2018Plano de Negócios: cerveja artesanal BrumaMateus, Carlos Miguel Fernandes masterThesisembargoedAccess
27Oct-2017Predicting high consumer-brand identification and high repurchase: Necessary and sufficient conditionsTorres, Pedro ; Augusto, Mário ; Godinho, Pedro articleembargoedAccess
2810-Oct-2013Qualidade organizacional nas USF : candidatura ao modelo organizacional B na USF CelaSaúdeProença, Vanessa Sofia Hipólito masterThesisopenAccess
2913-Jul-2018O que leva os utilizadores das redes sociais a partilhar e a publicar? - Um estudo comparativo: Facebook e InstagramRoldão, Marta Alexandra Sousa masterThesisopenAccess
3017-Sep-2014As redes sociais como ferramenta de marketing : o caso do youbeQCarvalho, Débora Joana Quaresma de masterThesisopenAccess
3129-Sep-2016Self-publishing como escolha ativa : como o marketing de ebooks é desenvolvido nesse cenárioAlmeida, Mariana Rodrigues Montenegro de masterThesisopenAccess
3211-Dec-2019The influence of city reputation on T-KIBS concentrationTorres, Pedro ; Godinho, Pedro articleembargoedAccess
3321-Oct-2019Understanding complementarities among different forms of innovationTorres, Pedro ; Augusto, Mário articleopenAccess