Browsing by Author Reis, Carlos Sousa


Or, select a letter below to browse by last name
0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Results 24 to 43 of 47 previous   next
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess
2013On learning and teachingReis, Carlos Francisco de Sousa articleopenAccess
Jul-2016Ontological conversion: The place of self-knowledge, the contemplative tradition and contemporary mindfulness in educationReis, Carlos Francisco de Sousa ; Oliveira, Albertina Lima articleopenAccess
2017"Outdoor learning": A escola e o mundo que a rodeiaReis, Carlos Francisco de Sousa articleopenAccess
2014O papel das TIC no contexto do Ensino BasicoRavasco, Carla ; Brigas, Carlos ; Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Fonseca, Cecília ; Mateus, Joaquim ; Cordeiro, U. articleopenAccess
2013O privado e o público numa sociedade mediáticaReis, Carlos Francisco de Sousa articleopenAccess
2015Private and public spheres in hypermediatic and consumeristic societiesReis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores articleopenAccess
30-Jul-2018Projeto Educativo de Apoio à Reinserção de Sem-abrigoMelo, Ana Filipa Moreira masterThesisopenAccess
20-Jul-2018O que a vida nos ensina: Valorizar o processo de Reconhecimento, Validação e Certificação de CompetênciasFerreira, Viviana da Silva masterThesisopenAccess
28-Feb-2018“Quem somos, para onde vamos” O Estabelecimento de Reclusão de CoimbraTejo, Rui Paulo dos Santos masterThesisopenAccess
14-Oct-2019Recados para a vida: passo a passo para o desenvolvimentoSoares, Ana Sofia PeixotomasterThesisopenAccess
2016Reciclar recordações com as ciências: Percursos de aprendizagem em contexto de Jardim de InfânciaFerreira, Maria Eduarda ; Cepa, Carla ; Tracana, Rosa ; Reis, Carlos Francisco de Sousa articleopenAccess
9-Jul-2018“Reestruturação do Plano Educativo Municipal da Câmara Municipal de Condeixa-a-Nova – Projetando hoje, concretizando amanhã”Simões, Liliana Filipa Rodrigues masterThesisopenAccess
2015Rescuing the ghost from the machine: towards responsive education and beyond explanatory machinery systemsReis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores ; Jesus, Paulo Renato articleopenAccess
2014Revisiting the foundations of constructivism: the ethical and theological groundwork of Piaget’s early psychopedagogical thoughtFormosinho, Maria das Dores ; Day, James M. ; Jesus, Paulo Renato ; Reis, Carlos Francisco de Sousa articleopenAccess
2014Science legitimacy and the postmodern condition of knowledgeFormosinho, Maria das Dores ; Formosinho, Sebastião ; Reis, Carlos Francisco de Sousa articleopenAccess
Jul-2016Social and civic benefits of higher educationReis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores ; Oliveira, Marta ; Fonseca, António Castro articleopenAccess
2014Student's attittudes as a constraint factor of teacher's creativity towards inclusive settingsPotměšil, Miloň ; Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Kunhartová, Monika ; Hanáková, Adéla articleopenAccess
2021Study on the relationship between active ageing activities and the degree of satisfaction in older adults during Covid-19 (Estudio sobre la relación entre las actividades de envejecimiento activo y el grado de satisfacción en los adultos mayores durante eReis, Carlos Sousa ; Flores Tena, María JoséarticleopenAccess
2021A TELEOLOGIA EDUCACIONAL COMO FOCO CRÍTICO DA DESCONSTRUÇÃO PÓS-MODERNAReis, Carlos Sousa ; Formosinho, Maria bookPartopenAccess
2017The end of democracy and the modes of resistance in education.Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Dores ; Dujo, Ángel García del articleopenAccess