Browsing by Author Dias-Trindade, Sara


Or, select a letter below to browse by last name
0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Results 86 to 105 of 112 previous   next
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess
2017[Recensão a] Fernando Cortés Cortés, La escuela en la extremadura meridional del siglo XIXTrindade, Sara Dias articleopenAccess
2018Reconfigurando Ambientes Virtuais de Aprendizagem com o WhatsAppDias-Trindade, Sara ; Moreira, José António articleopenAccess
28-Sep-2021O recurso ao Remix Cultural através do uso de iconografia nas aulas de HistóriaSilva, Fábio André Rodrigues damasterThesisopenAccess
2022Relação entre formação docente e tecnologias digitaisDias-Trindade, Sara ; Ferreira, António Gomes articleopenAccess
25-Oct-2022A Sala de Aula Invertida – Contributos para a Autoaprendizagem e Construção de Conhecimento em História e Cultura das ArtesEsperança, Sandra Cristina Coelho Velosa FernandesmasterThesisopenAccess
2022Self-Assessment of Digital Competence for Educators: a Brazilian Study with University ProfessorsSanto, Eniel do Espírito; Dias-Trindade, Sara ; Reis, Rafaela Santos dosarticleopenAccess
2019Subsídios para a Educação a Distância como campo investigativoMill, Daniel; Dias-Trindade, Sara ; Moreira, José António Marques articleopenAccess
2023Teachers’ digital competences in higher education in Portugal and SpainDias-Trindade, Sara ; Moreira, José António ; García Huertas, Juan Gabriel; Garrido Pintado, Pablo; Mas Miguel, AnaarticleopenAccess
2023Technologies and Digital Competences in Portuguese Education: History of its Integration in Pedagogical Practices since the Beginning of the 20th CenturyDias-Trindade, Sara ; Moreira, José António articleopenAccess
2017Tecnologias Móveis e a Recriação Digital na Construção do Conhecimento HistóricoTrindade, Sara ; Moreira, J. António articleopenAccess
26-Nov-2021O telemóvel como recurso de apoio à consolidação de conteúdos na aula de HistóriaCabral, Diogo Rafael BarbosamasterThesisopenAccess
2019Tendências no Ensino da História na Educação Não Superior: o Lugar da História no Currículo e na Formação dos Estudantes em Portugal, Espanha, França e InglaterraDias-Trindade, Sara bookopenAccess
2022A text as unique as a fingerprint: Text analysis and authorship recognition in a Virtual Learning Environment of the Unified Health System in BrazilRocha, Marcella Andrade da; Morais, Philippi Sedir Grilo de; Barros, Daniele Montenegro da Silva; Santos, João Paulo Queiroz dos; Dias-Trindade, Sara ; Valentim, Ricardo Alexsandro de MedeirosarticleopenAccess
2022The relevancy of massive health education in the Brazilian prison system: The course "health care for people deprived of freedom" and its impactsValentim, Janaína L R S; Dias-Trindade, Sara ; Oliveira, Eloiza S G; Moreira, José A M; Fernandes, Felipe; Romão, Manoel H; Morais, Philippi S G; Caitano, Alexandre R; Dias, Aline P; Oliveira, Carlos A P; Coutinho, Karilany D; Ceccim, Ricardo B; Valentim, Ricardo A MarticleopenAccess
2016Universidade de Coimbra digital: visitas de estudo guiadas por tabletsRibeiro, Ana Isabel ; Trindade, Sara articleopenAccess
2022University Teachers’ Digital Competence: A Case Study from PortugalDias-Trindade, Sara ; Albuquerque, CristinaarticleopenAccess
14-Dec-2021O uso da empatia para a construção do conhecimento históricoPascoal, Regina VieiramasterThesisopenAccess
2016O uso de tablets e do iTunes U na aprendizagem em HistóriaTrindade, Sara Dias ; Carvalho, Joaquim Ramos de ; Carvalho, Ana Amélia conferenceObjectopenAccess
16-Oct-2018A utilização de dispositivos móveis na avaliação formativa: desenvolvimento de competências para o novo milénioFerreira, Beatriz Pereira masterThesisopenAccess
22-Oct-2019A utilização de ferramentas digitais na consolidação de conhecimentos na disciplina de História e o seu impacto no Autoconceito Académico.Pestana, Miguel Ângelo FilipemasterThesisopenAccess